نحوه پیاده سازی چابک  مدیریت خدمات فناوری اطلاعات

سازمان‌ها و شرکت‌ها معمولاً در حوزه IT آن گستردگی لازم را برای پیاده سازی تمامی فرآیندهای ITSM را به صورت کامل و جامع بر اساس ISO 20000و یا ITIL را ندارند. بر این اساس بهترین راهکار این است که تعدادی از فرآیندهایی که از نظر مضمونی  وظیفه‌ای در یک راستا دارا می‌باشند را در هم ادغام نمود. بر همین اساس می‌توان بر اساس اهمیت فرآیند برای سازمان و یا بضاعت آن، یک مالک را برای دو یا چند فرآیند به صورت همزمان در نظر گرفت. همچنین برای جلوگیری از بروکراسی در حوزه IT یک سری از وظایف مهم فرآیندها را نیز در هم ادغام نمود. نمونه‌ای از این فرآیندها مدیریت رویداد، مدیریت رخداد، مدیریت درخواست و یا حتی مدیریت مشکل است که در یک پکیج به صورت مشترک می توان قرار داد. حتی می‌توان بنابر وضعیت سازمان حوزه مانیتورینگ را نیز در این قسمت گنجاند. از این موارد می‌توان به مدیریت آمادگی و مدیریت ظرفیت نیز اشاره نمود.