تفاوت SLA و SLR
دو مفهوم ذیل را در ارایه خدمت در نظر داشته باشیم:
قرارداد سطح خدمات (Service Level Agreement(SLA))
قراردادی است بین ارائه کننده خدمات فناوری اطلاعات و یک مشتری. این قرارداد اهداف و انتظارات سطح خدمات را ثبت نموده و مسئولیت های ارائه کننده و مشتری را مشخص می کند.
نیازمندیهای سطح خدمات (Service Level Requirements)
نیاز مشتری به یک جنبه از خدماتIT بر اساس اهداف کسب و کار را گویند که آن هم در قالب یک سطحی بیان می شود.
جالبه بدونید که تفاوت مفاهیمی مانند SLA و SLR رو می شود در شکل ذیل ترسیم کرد:

البته یک (SLO)Service Level Operation که به معنای سطح خدمتی هست که واقعا تحویل می شود که می تواند در جاهای مختلف متفاوت از SLA به مشتری تحویل داده بشود.