مدیریت تغییر

فرآیند مدیریت تغییر مبتنی بر فرآیند های ITSM یکی از فرآیندهای چالشی موجود در بین فرآیندهای مختلف حوزه ITSM هست که دلیل اون در موارد مختلفی مانند وضعیت چالشی فعالیت ها در سازمان، نوع اقداماتی که در سازمان صورت می گیرد و نظایر اون هست. بر همین اساس حداقل ما دو فرآیند یا سناریو برای تغییر در سازمان داریم: فرآیند مدیریت تغییر عادی و فرآیند مدیریت تغییر سریع یا emergency. جالبه که من در یک شرکت شبه هولدینگ IT مجبور شدم تا ۵ فرآیند مختلف مدیریت تغییر رو طراحی و پیاده کنم که بسیار هم راهگشا بود.